Aby podnieść kwalifikacje personelu, pracownicy bardzo często organizują różnego rodzaju szkolenia oraz konferencje. Są one kojarzone zazwyczaj z obowiązkowym wyjazdem służbowym, ciężką pracą, a czasem nawet i innymi negatywnymi kwestiami. Nie jest to jednak rzecz, która powinna się źle kojarzyć, dobrze zorganizowana konferencja może znacznie podnieść kwalifikacje pracowników, a wyjazd integracyjny sprawi, że grupa pracowników firmy, czy to w tej mniejszej czy w większej będzie bardziej zgrana, co jest bardzo ważne, i przekłada się na lepsze działanie całego zespołu. Baza hotelarska od dawna ma wzięcie w przypadku konferencji i szkoleń, zajmują się ich organizacją, pod względem technicznym, gastronomicznym i noclegowym, dlatego zazwyczaj takie konferencje odbywają się w hotelu. Gdzie najlepiej zorganizować konferencje?
Hotelowe obiekty w górach a konferencje
Szeroki wachlarz hoteli, które mają specjalne oferty dla firm na wypadek szkoleń jest niezliczona ilość. Dużo z nich mieści się w górach, które oprócz pięknych widoków oraz dobrej lokalizacji dla wszelakich miłośników gór, są świetnie technicznie przygotowani na przyjęcie nawet wielkiej firmy na czas szkolenia. Dlaczego warto zorganizować szkolenie akurat w górach?
- jest to świetne połączenie kwestii obcowania z naturą oraz pracy
- góry są piękne o każdej porze roku, zachwycają barwami lub grubą warstwą śniegu
- przyroda jest malownicza oraz zjawiskowa, co dobrze wpływa na samopoczucie pracowników
- po skończonej pracy na dany dzień można odetchnąć czystym powietrzem górskim oraz wybrać się na małą wycieczkę podziwiając góry
- możliwość skosztowania regionalnych dań
- możliwość posłuchania regionalnej muzyki góralskiej
Jak dobrze przygotować się do konferencji z perspektywy organizatora
Konferencja to bądź co bądź większe przedsięwzięcie, dlatego też należy się odpowiednio przygotować, aby konferencja wypadła dobrze, i żeby każdy był zadowolony, zarówno hotel, jak i organizator, a także pracownicy oczywiście. Należy zwrócić uwagę i skupić się na tym aby:
- wybrać dobry hotel, który będzie odpowiadał nam ilością pokoi dla naszych pracowników, ceny, poziom komfortu, ale również wyposażenie samej sali konferencyjnej, jej wielkość, przestronność oraz warunki ustalone z hotelem, lokalizacja i w końcu usługi dodatkowe takie jak SPA, Welness, czy po prostu basen, które choć mniej ważne, są istotne dla nas a także pracowników
- sporządzić listę pracowników którzy będą jechać na konferencje, z wyszczególnieniem ilości mężczyzn oraz kobiet, pobranie odpowiednich danych potrzebnych do zarejestrowania ich w hotelu
- zarezerwowanie hotelu oraz dopięcie wszystkich ważnych kwestii które musimy ustalić z hotelem, między innymi ilość miejsc które muszą zostać przygotowane dla pracowników, ilość przerw kawowych, usługi które zostaną zapłacone za pracowników, termin pobytu, sposób płatności, i wszystkie inne ważne kwestie
- odpowiednie przygotowanie programu całego szkolenia, innych kwestii dodatkowych
- przygotowanie pomysłów na spędzanie czasu wolnego w ramach integracji pracowników
Warto dodać, że podczas wybierania odpowiedniego hotelu, warto kierować się opiniami innych firm lub gości hotelowych, którzy mieli okazje być w nim. Warto wybrać hotele, które specjalizują się w przyjmowaniu firm, ponieważ zależy nam na profesjonalizmie i nie stać nas na pomyłki, więc popularny hotel do organizacji konferencji w Szczyrku lub innym mieście górskim powinien być dobrany przez nas idealnie, ponieważ dzięki temu oszczędzimy sobie nerwów, a konferencja na pewno będzie udana.