Nieograniczone możliwości systemu CRM

Często słyszałeś ten skrót, ale nigdy nie wiedziałeś co on znaczył? CRM, czyli Customer Relationship Management to system zarządzania relacjami z klientem. Utożsamiany w praktyce z produktem informatycznym, oprogramowaniem, który umożliwia automatyzację procesów sprzedaży i kontaktów z klientem. Istnieje wiele systemów CRM, które różnią się od siebie wieloma podsystemami.

System kierowany jest wszystkim podmiotom, które prowadzą komunikację z otoczeniem. W skład bazy danych systemu CRM wchodzą takie oto tabele: klienci, osoby, kontakty, zadania oraz projekty. CRM został podzielony na trzy rodzaje: operacyjny, interaktywny oraz analityczny. System operacyjny gromadzi i udostępnia informacje o klientach i produktach. Interaktywny uniezależnienia standardu obsługi klienta od kanału komunikacji. Natomiast system analityczny zajmuje się analizą klientów i ich zachowań.

System CRM jest oferowany w Polsce coraz częściej. Powstają coraz to nowe firmy zajmujące się jego tworzeniem. Warto jednak postawić na specjalistów z odpowiednim doświadczeniem, dużą wiedzą i znajomością potrzeb dyktowanych przez rynek. Tutaj właśnie ukazuje się nam krakowska firma Baseline oferująca sprawny, a przede wszystkim sprawdzony system CRM – baseline.pl.

Zalety systemu CRM:

  • każdy użytkownik ma stały dostęp do informacji opisujących pełną relację z klientem; zaliczamy do tego także dostęp do korespondencji faksowej i elektronicznej oraz wszelkich dokumentów,
  • uporządkowane wszystkie informacje na temat naszych klientów,
  • używanie w kampaniach nowoczesnych technik marketingowych,
  • usprawnia komunikację w firmie,
  • przeszkolony personel,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • szybsza reakcja na potrzeby klienta,
  • możliwość badania efektów działań promocyjnych,
  • nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych,
  • zwiększona sprzedaż krzyżowa (cross selling) i sprzedaż rozszerzona (up-selling) dla istniejących klientów
  • zadowolenie klientów i pracowników.

Funkcje systemu CRM:

  • przechowywanie danych o klientach,
  • wyszukiwanie firm według cech i zdarzeń,
  • tworzenie grup firm,
  • informowanie o bieżącym etapie obsługi klienta,
  • raporty transakcji (potencjalnych, sfinalizowanych, utraconych).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *