Pracownik na 5!

system ocen pracowniczych

Bardzo często zadajemy sobie pytanie jaki powinien być dobry pracownik? System ocen pracowniczych przewidział taką sytuację i odpowiada na to pytanie. Jest wiele czynników, które decydują o tym, co jest ważne podczas oceniania pracowników. Po pierwsze analiza wykonywania czynności przez pracownika. Czy jest on rzetelny w tym co robi, odpowiedzialny, czy nie spóźnia się notorycznie do pracy i czy jego kwalifikacje są wystarczające.

Po drugie wyznaczenie jasnych warunków, które ma spełniać pracownik. Czy wypełnia on swoje zadania, tak jak jest to w umowie? Czy może ociąga się i swoją pracę traktuje niepoważnie? Po trzecie jakie są wyniki pracy. Chodzi tu o to, co dany pracownik wnosi do firmy, jakie były jego działania przez dany okres, jak sobie radził z wyznaczonymi dla niego zadaniami. A więc też w jaki sposób go wynagrodzić za to, że zrobił to lub tamto lub wymyślił coś genialnego lub też pouczyć, że nie zrobił kilku rzeczy, że nie wywiązuje się z danych mu zadań. Ważne jest, aby motywować swoich pracowników, aby mięli oni chęć oraz energię do dalszych działań. Ważne są tutaj systemy wynagradzania, które dla pracowników są bardzo istotne. Są one ustalane na początku umowy. System wynagrodzenia czasowego polega na ustaleniu liczby godzin, jakie pracownik musi przepracować w danym dniu lub miesiącu.Wysokość stawki zależy od kwalifikacji oraz stażu pracownika. Akordowy system pracy polega na wynagrodzenie pracownika za wynik jego pracy a nie przepracowany czas. System ten jest bardziej motywujący dla pracowników od poprzedniego zaś wynagrodzenie jest mniej stabilne. Jest on najczęściej używany w dużych firmach produkcyjnych. Zobacz również na: anacco.pl/system-ocen-pracowniczych-szkolenie.

Trzeci juz system to system prowizyjny wynagrodzenie jest uzależnione od ilości oraz jakości pracy pracownika. Wysokość wynagrodzenia jest ustalana w stawce procentowej. Czasami wysokość stawki prowizyjnej jest zależna od kwalifikacji pracownika. System ten jest najczęściej używany dla przedstawicieli handlowych czy też ubezpieczycieli, gdzie liczy się obrót czyli wysokość sprzedaży towaru lub usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *