Często słyszałeś ten skrót, ale nigdy nie wiedziałeś co on znaczył? CRM, czyli Customer Relationship Management to system zarządzania relacjami z klientem. Utożsamiany w praktyce z produktem informatycznym, oprogramowaniem, który umożliwia automatyzację procesów sprzedaży i kontaktów z klientem. Istnieje wiele systemów CRM, które różnią się od siebie wieloma podsystemami.
System kierowany jest wszystkim podmiotom, które prowadzą komunikację z otoczeniem. W skład bazy danych systemu CRM wchodzą takie oto tabele: klienci, osoby, kontakty, zadania oraz projekty. CRM został podzielony na trzy rodzaje: operacyjny, interaktywny oraz analityczny. System operacyjny gromadzi i udostępnia informacje o klientach i produktach. Interaktywny uniezależnienia standardu obsługi klienta od kanału komunikacji. Natomiast system analityczny zajmuje się analizą klientów i ich zachowań.
System CRM jest oferowany w Polsce coraz częściej. Powstają coraz to nowe firmy zajmujące się jego tworzeniem. Warto jednak postawić na specjalistów z odpowiednim doświadczeniem, dużą wiedzą i znajomością potrzeb dyktowanych przez rynek. Tutaj właśnie ukazuje się nam krakowska firma Baseline oferująca sprawny, a przede wszystkim sprawdzony system CRM – baseline.pl.
Zalety systemu CRM:
- każdy użytkownik ma stały dostęp do informacji opisujących pełną relację z klientem; zaliczamy do tego także dostęp do korespondencji faksowej i elektronicznej oraz wszelkich dokumentów,
 - uporządkowane wszystkie informacje na temat naszych klientów,
 - używanie w kampaniach nowoczesnych technik marketingowych,
 - usprawnia komunikację w firmie,
 - przeszkolony personel,
 - zwiększenie sprzedaży,
 - szybsza reakcja na potrzeby klienta,
 - możliwość badania efektów działań promocyjnych,
 - nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych,
 - zwiększona sprzedaż krzyżowa (cross selling) i sprzedaż rozszerzona (up-selling) dla istniejących klientów
 - zadowolenie klientów i pracowników.
 
Funkcje systemu CRM:
- przechowywanie danych o klientach,
 - wyszukiwanie firm według cech i zdarzeń,
 - tworzenie grup firm,
 - informowanie o bieżącym etapie obsługi klienta,
 - raporty transakcji (potencjalnych, sfinalizowanych, utraconych).