Jak wypromować swoją stronę w internecie?

seo

Niezależnie od tego, w jakim celu stworzyliśmy swoją stronę internetową (może ma promować naszą osobę, usługi, produkt, który chcemy sprzedać, a może ideę na rozpowszechnieniu której nam zależy…) chcielibyśmy, żeby jak najwięcej odwiedzało ją każdego dnia. Jest to bardzo istotne zwłaszcza, jeśli mamy własną działalność gospodarczą – klientów gdzieś zdobyć trzeba.

Jedną z opcji są katalogi firm, jeśli uda nam się w nich znaleźć to klient przeglądający katalog dowie się o naszym produkcie. Podobnie działa także lista katalogów stron. Warto zainwestować w dobry opis swojego produktu, tak żeby wyróżnić się w katalogu i przyciągnąć jak najwięcej osób.

Ostatnio często można usłyszeć także tajemniczo brzmiące określenia takie jak SEO czy pozycjonowanie stron. Dla niezainteresowanego szczególnie internetem i działaniem wyszukiwarek przedsiębiorczy może to brzmieć zupełnie jak czarna magia. Co musimy więc wiedzieć na temat pozycjonowania?

Statystyczny użytkownik Google czy innej wyszukiwarki po wpisaniu hasła przegląda pierwszą stronę, może drugą, trzecia i czwarta są dla wyjątkowo wytrwałych, a dalej nie dociera niemalże nikt – przytłaczająca większość osób po prostu zmienia hasło kluczowe, jeśli dalej nie znajdzie niczego interesującego. Oznacza to, że żeby zdobyć klientów to nasza strona musi pojawiać się najdalej na czwartej stronie po wpisaniu w wyszukiwarkę słów kluczowych charakteryzujących naszą działalność. Jeśli strona pozycjonowana jest dalej, oznacza to utratę szansy na pozyskanie klienta, który nie ma konkretnego pomysłu na to czego szuka i wpisuje ogólne hasła.

Oczywiście, najlepiej być na pierwszej stronie, a szczytem marzeń jest zdobycie na niej najwyższego miejsca – wtedy można powiedzieć, że rynek, który chcemy podbić mamy już właściwie w kieszeni. W dobie internetu znanie zasad pozycjonowania to podstawa biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *